Pagina's

zaterdag 28 juli 2012

De metamorfose van een stoel.





Deze stoelen waren nog heel stevig maar de bekleding had een nieuw leven nodig en van de kleur van de stoelen werd ik ook niet vrolijk.

·  Kussen verwijderen
· Stoel afwassen
· Patroon tekenen
· Voering en stof knippen
· Stoel 2 lagen verven met Paris Grey
· Stoel luchtig verven met snow white
· Stoel 2 lagen vernissen
· Stof over schuimrubber nieten
 Alles in elkaar zetten



 


Ten eerste moet je het kussen verwijderen. Bij deze stoel was er onderaan een houten plankje geschroefd aan de stoel waar het kussen op lag. Maar dit zal in elke situatie anders zijn daarom kunt u best even goed kijken hoe u het kussen kunt verwijderen. Vervolgens moet u de stoel afwassen om te ontvetten en dan moet u deze goed laten drogen en verven met decoratieverf van Brenda Baart. Om deze bruine stoel te dekken heb ik 2 lagen Paris Grey er op gezet. 

Daarna moet u de stof van het kussen halen en dit plat op een patroonpapier leggen en overtrekken zo dat u er een patroon van kunt maken om deze opnieuw te knippen in goedkope stof als voering, voor de bekleding van het kussen heb ik een mooie rode stof gebruikt.
Toen ik de stof verwijderde kwam ik tot de ontdekking dat het binnen kussen ( de schuimrubber)  er nog netjes uitzag en dat ik deze nog kon gebruiken.
Leg dan het schuimrubberen kussen op het houten plankje en leg daar het in voering geknipte stofje op. Bevestigde de voering aan de onderkant met nietjes aan het houten plankje. Gebruikte  het patroontje nogmaals om de rode stof te knippen, let wel op dat u het ongeveer 1 cm groter knipt om aan de onderkant netjes te kunnen afwerken over de witte voering.
 
Ga daarna met een droge kwast met weinig verf op luchtig over de gedroogde Paris Grey decoratieverf  van de stoel. Hiervoor heb ik snow white gebruikt dan creĆ«er je een fris luchtige kleur.









 
Als laatste heb ik de verf afgewerkt met 2 dunne laagjes vernis extra mat.  Na het drogen heb ik het kussen terug bevestigd op de stoel.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Als U vragen een opmerkingen hebt laat dan een berichtje achter.
Styliste,
Brenda Baart.